E-mail marketing blog

5 prednosti uporabe email marketinga

14. februar 2009

Kako lahko vzpostavim odnos s potencialnimi strankami? Kako lahko ta odnos negujem in ohranjam? Kakšen pristop naj izberem, da ne bom izgubil preveč dragocenega časa? To so najpogostejša vprašanja, s katerimi se srečuje vsako podjetje in na katera ni možno vedno najti preprostega odgovora.

V naslednjih odstavkih lahko preberete nekaj o najučinkovitejšem načinu izvajanja direktnega marketinga – e-mail marketingu (trženju s pomočjo elektronske pošte). Pravzaprav tovrstni način trženja ne prinaša nič bistveno novega. Je le uporaba pristopa običajnega pisemskega marketinga na drugačen način – z uporabo internetne tehnologije. Ključana razlika pa je v tem, da dosega občutno, nekajkrat večje prodajne rezultate kot običajni direktni marketing in je poleg tega tudi bistveno cenejši.

Če ste se že kdaj ukvarjali s tradicionalnimi oblikami direktnega marketinga, potem gotovo veste, da je največja težava tovrstnega pristopa prepričati naslovnika, da posluša, kar mu imate povedati. Ponavadi se prvi stik zaključi tako, da vaše pismo roma v koš. Velikokrat še preden je odprto. "No, pa saj je izguba tako na strani prejemnika, ki se ne odzove na najboljšo možno ponudbo", si lahko mislite. "Če je ne izkoristi, bo tako ali tako on na slabšem, ker bo kupoval tam, kjer je dražje." Pa vendar ni treba, da se odnos med vami in vašimi strankami zaključi že ob prvem stiku. Sledeče vrstice so namenjene tistim, ki bi radi izboljšali svoje prodajne rezultate in povečali bazo svojih zvestih strank.

1. Vzpostavljanje odnosa s strankami

Največja napaka večine tržnikov je, da poskušajo pričeti s prodajo svojih izdelkov in storitev še preden so s stranko vzpostavili kakovosten odnos, temelječ na poznanstvu in zaupanju. To morate imeti ob prvem stiku s potencialnim kupcem vedno v mislih.

Vendar to ni preprosto in vsekakor zahteva kar nekaj našega časa in truda oziroma zajetno količino finančnih sredstev. Velika podjetja, ki razpolagajo s skoraj nedojemljivimi proračuni za oglaševanje, se tega zavedajo že dalj časa. Z velikim številom nenehno ponavljajočih se oglasov skušajo strankam sporočiti predvsem, da so zaupanja vreden partner. Seveda vsakdo ne razpolaga z velikimi finančnimi zmožnostmi ali pa se mu zdi njihova uporaba premalo učinkovita. Vendar je to le eden od možnih pristopov.

In kakšna je alternativa?

Kot smo že omenili, je za tovrstne aktivnosti daleč najučinkovitejša in cenovno najugodnejša uporaba e-maila (elektronske pošte). Prva naloga za vsakogar, ki bi rad preko elektronske pošte komuniciral s svojimi obstoječimi in potencialnimi strankami, je sestava ustrezne baze e-mail naslovov.

Sedaj ste pripravljeni na pošiljanje prvega pisma. Ni potrebno, da je to neposredno prodajno usmerjeno. Naloga prvega, morda tudi drugega pisma, je predvsem navezava stika in izgrajevanje odnosa s strankami. S takšnim pristopom si lahko na široko odprete vrata v naslovnikovo zaupanje. Razložite potencialni stranki, s čim se ukvarjate in kakšna je filozofija vašega poslovanja. Morda ji lahko ponudite brezplačen nasvet. Ali se ji preprosto zahvalite za zaupanje, ki ga je izkazala s tem, ko vam je zaupala naslov svojega poštnega predala.

S premišljeno izdelano strategijo komuniciranja boste lahko izgradili odnos, ki bo temeljil na zaupanju in "prijateljstvu", stranke, ki jih boste pridobili na ta način, pa vam bodo hvaležne in zato zveste.

Kakšne stranke bi si želeli imeti, ob upoštevanju dejstva, da je verjetnost ponovnega nakupa pri zadovoljni in na podjetje navezani stranki tudi do 10x večja?

2. Ohranjanje odnosa s strankami

Če ste sledili zgornjim nasvetom, ste si do sedaj že ustvarili bazo zvestih strank. Raziskave tržnih odnosov kažejo, da je privabljanje novih strank kar nekajkrat dražje od negovanja odnosov z že obstoječimi. Prav tako je dobiček, ki ga prinese zvesta in zadovoljna stranka, lahko do dvakrat večji, saj je pripravljena kupiti več ter po višji ceni.

Eden najlažjih in z uporabo e-mail tehnologije tudi najcenejših načinov ohranjanja odnosov s strankami je pošiljanje mesečnih ali 14 dnevnih e-novic (newsletter), v katerih lahko stranke obveščate o svojih prodajnih akcijah, novostih s področja vašega poslovanja, o družabnih dogodkih, akcijah, nagradnih igrah ter o novih proizvodih oziroma storitvah. Tako boste v neposrednem stiku s strankami. Redna komunikacija, je izjemnega pomena, za ohranjanje odnosa. Vendar bodite previdni, da strankam ne pošiljate motečih, neuporabnih vsebin, ki imajo lahko ravno tako velik nasprotni učinek.Sporočila in ponudbe morajo biti relevantne. Ne pozabite, zvesta stranka vam lahko prinese tudi do dvakrat večji zaslužek.

Učinkovitost komunikacije lahko še povečate, če stranke razdelite v več skupin, katerim pošiljate vsebine, prirejene interesom, življenjskemu stilu ali drugim značilnostim strank v posamezni skupini.

3. Časovna učinkovitost in stroškovna ugodnost

Tradicionalne oblike marketinga so lahko dokaj drage. Ne glede na to, ali uporabljate telefon, pošto, oglaševanje, prodajo na domu ali druge ustaljene načine, so stroški podjetja lahko relativno visoki. Prav tako predstavljajo tudi izredno veliko časovno obremenitev prodajalcev. Poglejmo si preprost izračun:
Na spletni strani ste strankam ponudili izpolnitev obrazca z osnovnimi podatki. Predvidevajmo, da se bo za to možnost odločilo 3000 od 10.000 obiskovalcev spletne strani. Ti predstavljajo potencialne stranke, ki jih želite nagovoriti. Ker bazo sestavljajo obiskovalci, ki želijo, da jih obveščate o svoji ponudbi, bo verjetno vsaj polovica od njih poslano sporočilo tudi prebrala, kakšnih 30% pa bo kliknilo na eno od povezav, ki ste jih v sporočilu dodali in se nadalje pozanimali o vaši ponudbi. To predstavlja približno 10% uspešnost ob zanemarljivem vložku denarja in časa. Pa poglejmo še drugo možnost. Če za navezavo stika s strankami uporabite telefonski pogovor, ki traja v povprečju 5 minut, že za uvodne razgovore porabite 36 delovnih dni. In to ob predpostavki, da ste nenehno na telefonu. In katerega od zgoraj opisanih načinov bi izbrali vi?

4. Boljši prodajni rezultati

Kot smo že omenili, lahko ustvarjanje zvestih in zadovoljnih strank bistveno izboljša vaše prodajne rezultate. Na tem mestu vam poleg že omenjenega ponujamo še dodaten razlog, zaradi katerega uporaba orodij za e-mail marketing lahko pripelje do veliko boljših prodajnih rezultatov. To omogoča izjemna odzivnost tovrstnih orodij. Rezultati kampanje so lahko primerni za analizo že v 2 dneh po njenem začetku. Na njihovi podlagi vam je omogočeno nadaljnje prilagajanje oblike in vsebine poslanega sporočila in posledično doseganje večje odzivnosti.

5. Merljivost rezultatov in preprosta možnost analize

Uporaba internetne tehnologije vam omogoča preprosto merjenje rezultatov vaših prodajnih kampanj. S pomočjo orodja za direktni spletni marketing iMailer lahko spremljate, koliko naslovnikov je odprlo vaše sporočilo, koliko jih je uporabilo vanj vgrajene povezave, si ogledovalo slike in podobno. Na voljo imate torej učinkovito orodje, s katerim lahko enostavno spremljate učinkovitost vaših prodajnih pisem. To pa je izrednega pomena za izboljšanje in nadgradnjo vaših prihodnjih prodajnih pisem. Tega vam ne more zagotoviti nobeno drugo stroškovno primerljivo marketinško orodje.

Prijava

Hitri kontakti

Oddaljena pomoč

Reklamna sporočila:

Brezplačna demonstracija